niedziela, 29 października 2023

Dostojka Eufrozyna ozdobą łąk i lasów

Dostojka Eufrozyna, jako że jest dziennym motylem, często jest spotykana w lasach, na polanach i na łąkach. Jest średniej wielkości motylem. Rozpiętość jej skrzydeł wynosi od 40 do 42 mm. Samica jest nieco większa od samca i ma bardziej rudawy wierzch.

Udało mi się sfotografować jedną Dostojkę wesoło fruwającą z kwiatka na kwiatek, drugą zaś na drodze. Ta biedulka pewnie nie mogła fruwać, bo wyraźnie było widać, że ma nadgryzione lewe górne skrzydełko. Żal mi się jej zrobiło, dlatego podsunęłam pod nią duży liść babki lancetowatej i przeniosłam ją na pobocze drogi do wysokiej trawy... Z nadzieją, że Matka Natura jej pomoże.



Okay, to już ostatni motyl, jaki udało mi się w tym sezonie sfotografować i pokrótce opisać. Skoro tak, to dorzucę jeszcze w tym miejscu zdjęcie Górówki Boruty, bo akurat żerowała obok Dostojki... A niech ma!

Wcześniej już o niej pisałam w tekście: "Przejażdżka z Górówką Borutą", bo też była pasażerką na gapę na moim rowerze.



Z cyklu: "Co w przyrodzie piszczy"