niedziela, 25 czerwca 2023

Chwile życia

Wiersz "Chwile życia" napisałam bardzo dawno temu. Został też między innymi wydany w 2009 roku w Niemczech przez Wydawnictwo Unser Forum Verlag. Czasem jednak z różnych powodów zdarza mi się do niego powracać.

Dzisiaj znów powróciłam, jednak nie dla siebie, lecz po to, by go dedykować pewnej Osobie... też z pewnego powodu.


Są w życiu takie chwile,

w których zatrzymać chciałabym czas,

uśmiechać się do wszystkich mile,

wierzyć, że tak już będzie nieraz.


Są w życiu takie chwile,

kiedy chce mi się bardziej żyć,

nie zastanawiać się, co, jak, ile…

Byleby oddychać, czuć… i być.


Są w życiu i takie też chwile,

gdy mi się osuwa grunt spod nóg,

wtedy widzę wszystko zawile,

zastanawiam się — czy istnieje Bóg.


Są wreszcie i takie chwile,

gdy nadzieja powraca znów,

uśmiecham się wtedy mile...

czuję wiosnę i zapach bzów.


I takie też chwile lubię najbardziej.

Z iskierki nadziei wykuwam wiarę,

chwytam swoje życie za rogi hardziej…

i żyję z godnością — na swą własną miarę.