środa, 5 stycznia 2022

Leniwą zimę można wykorzystać

Zima znów się nie popisała. Owszem, pojawiła się, ale tylko w kalendarzu. Najpiękniejszy jej czas dla nas, przypadający na okres Świąt Bożonarodzeniowych i wejścia w Nowy Rok, z powodu jej lenistwa (a może słusznej obrazy?) był niestety szarobury. Trudno!... Trudno? To jest wkurzające!

Trwa już ponad dwa tygodnie... I co? I śniegu nadal ani widu, ani słychu. Dni są często słoneczne, bywa, że i całe niebo tonie w błękitne, a temperatura w ciągu dnia plusowa prawie codziennie.

Jak tak, to... w to mi graj! Znaczy się nadal mogę jeździć rowerem. I jeżdżę. W drugim dniu astronomicznej zimy, między przedświątecznymi zajęciami, byłam już na kolejnej w grudniu wycieczce rowerowej.

Pogoda z temperaturą +5° C pozwoliła mi na dłuższe rowerowanie. Wcale mi nie było zimno, wręcz przeciwnie, nawet się spociłam. 

 


W cieniu wszędzie było widać jeszcze szron — po lekko mroźnej nocy... I tylko w takich miejscach. Słońce, zabawiając się cieniem, świeciło jednak coraz mocniej i pewnie za jakiś czas szron znikł... Nie czekałam, żeby się przekonać, pognałam dalej.

 


Nisko położone słońce nad horyzontem, jak zwykle o tej porze, chwilami oślepiało niemiłosiernie. Trzeba było naprawdę bardzo uważać, żeby gdzieś nie wyrżnąć. Zwłaszcza na asfaltowej drodze, bo na niej dodatkowo strasznie ślisko było. 

 

 

Na szczęście długo nie jechałam asfaltówką. Tylko wtedy, kiedy musiałam się przemieścić z jednego lasu do drugiego.

 


Gdy pędzę z górki nigdy nie siedzę na siodełku. Stoję zawsze na pedałach. Pochylona oczywiście, coby zmniejszyć opór powietrza. Uwielbiam taką jazdę. Czuję się wtedy jak ptak. Wolna i szczęśliwa... Bo:

Rower to mój dobry druh,

Dzięki niemu jestem zdrów,
Dzięki niemu zwiedzam świat,
Dzięki niemu jestem rad.


Kiedy tylko znajdę czas,

Hop na rower... no i gaz!
Pedałuję co sił w nogach,
Rower chyżo gna po drogach.


Licznik prędkość pokazuje.

Coraz szybciej pedałuję...
Chcę podziwiać piękną dal,
Póki życia... jak Bóg da.



Z cyklu: "Opowieści o poważnej i żartobliwej treści