poniedziałek, 3 stycznia 2022

Marsz z kijkami Nordic Walking to samo zdrowie

I znów korzystam z okazji, aby przypomnieć o tej wspaniałej formie aktywności fizycznej, jaką jest Nordic Walking. To najlepsza forma, którą mogą uprawiać osoby w każdym wieku i na każdym poziomie sprawności. Jestem o tym przekonana, bo z kijkami od lat:

 

Maszeruję po lesie raźnym krokiem

Nasi leśnicy mnie z tego znają

i na mój widok ręką machają,
a ja z uśmiechem im odpowiadam
i się do marszu bardziej przykładam.
 
 

Marsz z kijkami mobilizuje wiele mięśni, a przy tym odciąża stawy i kręgosłup. Kijki wyposażone są w antypoślizgowe uchwyty i specjalne zapięcia. Mają także dwie końcówki: gumową — przeznaczoną do chodzenia po twardym podłożu, oraz szpiczastą — do chodzenia po lesie czy plaży. Można je kupić z regulowaną długością, czyli teleskopowe, ale również jednoczęściowe, dobierane do wzrostu.

Regularnie uprawianie tego sportu znakomicie wpływa na stan zdrowia. Technika jest prosta. Bardzo szybko można ją opanować. W Internecie jest wiele porad. Trzeba tylko pamiętać, aby dopasować kijki do swojego wzrostu, i kiedy się już maszeruje, nie należy się nimi podpierać, a odpychać od podłoża — pod odpowiednim kątem.

***

Wczoraj rano nie tylko kijki zaliczyłam, ale także (pod wieczór) zdrową, dwugodzinną wędrówkę po górach wraz z córką i psami. Momentami było ciężko, wysoko, lecz w sumie było wspaniale. Widoki niesamowite. Pokonaliśmy 8,57 km. Jak zeszliśmy z gór było już ciemno.