czwartek, 23 listopada 2023

Jesienne pejzaże i rośliny szronem malowane

Zima tuż-tuż, ale póki co, jesień ciągle trwa. Każdy z nas z pewnością przyzna, że w tym roku jest wyjątkowo piękna. Było dużo słonecznych dni, niebo często tonęło w błękicie. Opadów deszczu też było sporo, ale to akurat dobrze dla gleby.

Nie mamy wpływu na pogodę i jakakolwiek by ona nie była, cieszmy się tym, co jesienna natura nam daje. A daje wiele. Przede wszystkim piękne obrazy przyrody do podziwiania. Obrazy, które z dnia na dzień zmieniają swoje barwy jak w kalejdoskopie.

Uwielbiam rozkoszować się pięknem jesiennej przyrody i biegnę na spotkanie z nią, kiedy tylko mogę. A kiedy nie mogę, staram się móc... i czasami mi się udaje móc, kiedy nawet nie mogę. ;)

Dzisiaj akurat też nie mogłam, ale jednak wszystko sobie tak zorganizowałam, że czas się znalazł i przed zajęciami pobiegłam do lasu... I opłaciło się! Miałam okazję podziwiać cudowne obrazki szronem malowane. Coś pięknego!



Jesień też ma swój urok

Kiedy czas jesieni przychodzi,

Kiedy liście z drzew spadają,

W naszych sercach smutek się rodzi,

Wszak ptaki już też nie śpiewają.

Jednak ten, kto kocha przyrodę,

Czym prędzej smucić się przestaje,

Gdyż jesień też ma swą urodę...

Barwną szatą szyku zadaje.


Z cyklu: "Co w przyrodzie piszczy"