niedziela, 15 maja 2022

W objęciach mgły

Mgła to bardzo piękne, spektakularne zjawisko atmosferyczne. Krajobrazy otulone mgłą są bajecznie piękne. Ale same też obłoki mgły tworzą niesamowite widoki. Najlepiej podziwiać je z góry.

Jako że moje miasto leży w kotlinie, takich widoków mam okazję widzieć wiele. Za każdym razem jestem nimi oczarowana. Bo za każdym też razem mgielne obłoki tworzą inne, niezwykłe scenerie.

 





Mgła to nie tylko przyjemność dla oka, ale także korzyści zdrowotne, wszak wędrując wśród jej obłoków wspaniale można się dotlenić. Wtedy nawet forsujący marsz nie męczy. Oddycha się lekko i przyjemnie. A kiedy coś strasznego, wtopionego we mgłę stanie nagle na drodze, bo to się przecież zdarzyć może, wtedy jeszcze mocniej można się dotlenić... uciekając w te pędy, by jak najszybciej i jak najdalej znaleźć się od tego miejsca... Ale po chwili się tam wraca. Zaręczam. Przynajmniej ja tak mam. Po to chociażby, aby zrobić zdjęcie na pamiątkę swoich wrażeń.

 

Z cyklu: "Fotofantasmagorie"