piątek, 29 grudnia 2023

Do siego Roku 2024

Cały Świat wnet będzie świętować pożegnanie starego roku i przywitanie nowego. Ja też będę. Po swojemu. Ale bez żadnych wariacji i wybuchów.

Nie będę jednak przynudzać swoimi sposobami świętowania, a tym bardziej krytykować sposobów innych. Każdy ma prawo mieć swoje. Byleby nie były głupie, chamskie, brutalne, niebezpieczne.

Chciałabym tylko wszystkim ludziom na całym Świecie złożyć życzenia w te jakże piękne i jedyne w roku chwile... Życzę więc:


Aby radość zagościła w sercach Waszych;

Aby nadzieja na lepsze jutro wypełniła dusze;

Aby wiara w drugiego człowieka powróciła;

Aby słowa "szacunek" i "tolerancja" ciałem się stały — bez względu na rasę, narodowość, płeć, pochodzenie społeczne, sytuację majątkową, poglądy polityczne, religię, czy jej brak. 

I aby wreszcie na całym Świecie zapanował pokój... i już na zawsze trwał!


Ktoś pewnie z ironicznym uśmieszkiem powie, że to płonne życzenia, ja jednak jako że jestem urodzoną pacyfistką, wierzę w DOBRO... i taki właśnie Świat marzy mi się dla wszystkich.