sobota, 24 sierpnia 2024

Most Øresund, drugi co do długości most na świecie łączący dwa państwa

Most Øresund stanowi bezpośrednie połączenie Danii i Szwecji o długości 16 km. Z tym że na sam most przypada 7845 m, na tunel 3510 m i na sztuczną wyspę Peberholmen 4055 m.

Most ten został otwarty w 2000 roku. Od tego czasu tysiące aut i pociągów przejechało nad cieśniną (o tej samej nazwie) między Danią a Szwecją, z Kopenhagi do Malmö, z Malmö do Kopenhagi.

Most Øresund to nie tylko bardzo funkcjonalne połączenie między tymi dwoma państwami, to także wspaniałe miejsce do podziwiania, zwłaszcza kiedy się jedzie przez zawieszony nad cieśniną most.

Osobiście nie miałam jeszcze okazji bezpośrednio zobaczyć tego sławnego miejsca, ale pośrednio już tak, bo akurat moja córka wojażowała przez ostatnie trzy tygodnie po krajach skandynawskich wraz z rodzinką. Tak że most przemierzali w obydwie strony. No i na moją prośbę, wiedząc, jakiego ja mam bzika na punkcie poznawania świata, nagrała mi krótkie trzy filmiki z przejazdu po tym transportowym cudzie techniki. Jestem nim zachwycona.