czwartek, 13 czerwca 2024

Pszczółek praca się opłaca... Bajeczka na życzenie

Moja najmłodsza Wnuczka, będąc u mnie wczoraj na odwiedzinach, narysowała poniższy obrazek i poprosiła mnie, abym napisała do niego jakąś bajeczkę. No to napisałam:


Trzy radosne pszczółki

z ula wyfrunęły

i brzęcząc wesoło,

do parku pomknęły.


Wszak tam dużo rośnie

kwiatów na rabatce,

chcą nektaru zebrać

swej Królowej Matce.


Gdy go uzbierały

w koszyczku rumianku,

choć były zmęczone,

frunęły bez szwanku.


Do ula dotarły

nieco zasapane,

gdyż były też mocno

pyłkiem obsypane.


Jak Królowa Matka

zbiory zobaczyła,

dała pszczółkom buzi

i je pochwaliła.


Bo pyłek i nektar,

moje drogie dziatki,

to pszczół pożywienie,

dbajmy więc o kwiatki.


Pszczółki za to w zamian

nam bardzo podziękują

i wszystkich dobrych ludzi

miodem obdarują.